Deklaracja Dostępności

Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Rozborzu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: www.sprozborz.pl

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:


Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.


Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Zdjęcia i grafiki nie posiadają prawidłowych opisów alternatywnych lub nie posiadają ich wcale.
  • Materiały audio lub wideo nie posiadają alternatywy np. w postaci napisów rozszerzonych do nagrania.
  • Treści tekstowe nie są dostępne cyfrowo.
  • Na stronie występują linki bez prawidłowo określonego kontekstu.
  • Na stronie wykryto wiele takich samych linków z różnym kontekstem.

Nadmierne koszty:

Brak informacji o nadmiernych kosztach.

Treści nieobjęte przepisami:

Brak informacji o treściach nieobjętych przepisami.


Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: IDcom Group Sp. z o.o.


Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Marta Całka — mejlowo sekretariat@sprozborz.pl lub telefonicznie +48 16 648 63 93.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, jednak nie dłużej niż do 2 miesięcy od zgłoszenia.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.


Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę możesz złożyć listownie lub mailem do: Marta Całka pod adresem sekretariat@sprozborz.pl lub w siedzibie jednostki: Rozbórz 568

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.


Pozostałe informacje


Dostępność architektoniczna

Dostosowanie budynku:

Budynek nie jest dostosowany dla osób z niepełnosprawnościami.

Dostosowanie wejść do budynków:

Do budynku szkoły prowadzi główne wejście znajdujące się od podwórka szkolnego, prowadzą do niego schody. Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy szkoły. Od strony sali gimnastycznej jest drugie wejście dostępne dla uczniów i pracowników szkoły w określonych godzinach.

Dostosowanie korytarzy:

W budynku na każdym poziomie (piętro i parter) znajduje się korytarz. Budynek nie posiada windy. Korytarze są szerokie na każdym piętrze, są na jednym poziomie.

Dostosowanie schodów:

Między poziomami znajdują się schody. Nie ma dostosowań dla osób niepełnosprawnych.

Dostosowanie wind:

Budynek nie posiada windy.

Dostępność pochylni:

Przy wejściu do budynku od sali gimnastycznej znajduje się wjazd dla osób niepełnosprawnych.

Dostępność platform:

W budynku nie ma platform.

Dostępność tyflomap:

W budynku nie ma tyflomap.

Dostosowanie parkingów:

Na terenie szkoły znajduje się parking dla samochodów osobowych.

Prawo wstępu z psem asystującym:

Pozwalamy na wstęp z psem asystującym do budynku urzędu.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Wsparcie pracownika sekretariatu przy komunikacji.

Dostępność tłumacza języka migowego:

Tłumacz migowy nie jest dostępny.

Dostępność informacji głosowych:

W budynku nie ma możliwości skorzystania z informacji głosowych.

Dostępność pętli indukcyjnych:

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.